y
[GDK][carousel2][#5E00FF]

Τις αναπτυξιακές ανάγκες των επιχειρήσεων που «παλεύουν» με την εξαετή ύφεση ανέδειξε μεταξύ άλλων η ελληνική πλευρά κατά την 1η Συνάντηση Βαλκανικών Επιμελητηρίων που πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα, παρουσία και του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, Κωνσταντίνου Μίχαλου.

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ, ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΒΑΛΚΑΝΙΑ, ΦΛΩΡΙΝΑ,

Η πρώτη συνάντηση των βαλκανικών επιμελητηρίων, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων από την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Σερβία και την ΠΓΔΜ, διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Φλώρινας.

Στη διάρκεια των παρουσιάσεων έγιναν σαφείς οι αναπτυξιακές ανάγκες των επιχειρήσεων της ελληνικής πλευράς, που «παλεύουν» με την εξαετή ύφεση, ενώ αναδείχτηκαν και οι ταχύτητες με τις οποίες «τρέχουν» οι βαλκανικές κυβερνήσεις, σε ό,τι αφορά στη δημιουργία βιομηχανικών και τεχνολογικών ζωνών, αλλά και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων μέσω της χαμηλής φορολογίας.

Μετατρέποντας το μειονέκτημα σε στρατηγικό πλεονέκτημα

Να μετατρέψουν σε συγκριτικό πλεονέκτημα το μειονέκτημα της ελληνικής παραμεθορίου (απομακρυσμένες περιοχές), αξιοποιώντας ως «δυνατό χαρτί» τη γεωγραφική εγγύτητα στα κράτη της νοτιανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, φιλοδοξούν οι παραγωγικοί φορείς της περιοχής, όπως προέκυψε από την ομιλία του προέδρου του Επιμελητηρίου Φλώρινας, Σάββα Σαπαλίδη.

Όπως είπε, «η Φλώρινα αγωνίζεται να αναδείξει τον κομβικό της ρόλο» αλλά για να το καταφέρει χρειάζεται μια σειρά από αναπτυξιακά έργα, όπως η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης- Έδεσσας- Φλώρινας και η συνέχισή του μέχρι την Κρυσταλλοπηγή, ο εκσυχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Φλώρινας- Κοζάνης και η αναβάθμιση της ΒΙΠΕ Φλώρινας και η σύνδεσή της με το κεντρικό οδικό δίκτυο και τον σιδηρόδρομο.

Ο κ. Σαπαλίδης απαρίθμησε τα δυνατά σημεία της περιοχής, όπως το φυσικό κάλλος (με τις έξι λίμνες και την πληθώρα προστατευόμενων περιοχών NATURA), το ενεργειακό της προφίλ (πλούσια κοιτάσματα λιγνίτη και δύο μονάδες, ισχύος 330 MW) και τα μοναδικά της αγροτικά προϊόντα (π.χ. φασόλια, πιπεριές, τυροκομικά, κρασί).

Υπενθύμισε, δε, ότι το 2008 ο Νομός Φλώρινας βραβεύτηκε ως ένας από τους κυριότερους αναδυόμενους αγροτουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης.

Στόχος της διακρατικής συνάντησης είναι, όπως είπε, η προώθηση της οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας και δικτύωσης (ιδίως των ΜμΕ), η μεταφορά τεχνογνωσίας, η οργάνωση και συμμετοχή σε κοινές δράσεις εξωστρέφειας και η ένταξη σε διακρατικά προγράμματα της Ε.Ε.

Βουλγαρία: 14 συν 27 βιομηχανικές ζώνες, λεβάντα και ηλιόσπορος

Την πρόοδο που έχει συντελεστεί στη Βουλγαρία σε ό,τι αφορά στη δημιουργία και οργάνωση υποδομών υποδοχής βιομηχανικών επενδύσεων αλλά και λεπτομέρειες για το δελεαστικό φορολογικό καθεστώς της χώρας παρουσίασε στην εκδήλωση η Όλγκα Τσουγκούνσκα (Olga Chugunska) από το Τμήμα Οικονομικών Αναλύσεων του Βουλγαρικού Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (BCCI).

Όπως είπε, στη Βουλγαρία υπάρχουν ήδη 14 βιομηχανικές ζώνες, ενώ άλλες 27 βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Η κα Τσουγκούνσκα επισήμανε ακόμη ότι κατά την Cushman & Wakefield η Βουλγαρία είναι ο καλύτερος προορισμός για υπηρεσίες outsourcing στην Ευρώπη και τρίτη παγκοσμίως (2015), ενώ κατά το Forbes είναι η έβδομη σε ό,τι αφορά στη χαμηλή φορολογία.

Η Βουλγαρία είναι επίσης πρώτη παγκοσμίως στην παραγωγή λεβάντας και πρώτη στις εξαγωγές ηλιόσπορου, ενώ η εταιρική φορολογία διαμορφώνεται στο 10% και ο ΦΠΑ στο 20% (με εξαίρεση τον τουριστικό τομέα όπου είναι 9%).

Ο δε μέσος μηνιαίος μισθός κυμαίνεται μεταξύ 196-450 ευρώ.

ΠΓΔΜ: Ειδικά κίνητρα για ειδικές περιοχές

Στην περιοχή της Μπίτολα (Μοναστήρι) δραστηριοποιούνται σήμερα περίπου 9.000 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 100 είναι ελληνικές, ενώ η Ελλάδα αποτελεί τον τρίτο κατά σειρά εμπορικό εταίρο της ΠΓΔΜ, μετά τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου της Μπίτολα, Μίρκο Βελκόφσκι (Mirko Velkovski).

«Οι επιχειρήσεις τόσο της χώρας μου όσο και των δικών σας χωρών είναι πολύ μικρές για να προσελκύσουν μεγάλες ξένες χρηματοδοτήσεις ή να πετύχουν χαμηλές ανταγωνιστικές τιμές. Μέσα από τη συνεργασία, όμως, μπορούμε να τα πετύχουμε όλα αυτά από κοινού, σε ένα ενιαίο επιχειρηματικό περιβάλλον, που μεταξύ των άλλων θα μας εξασφαλίσει πρόσβαση στα κονδύλια των διασυνοριακών προγραμμάτων» σημείωσε ο κ. Βελκόφσκι.

Το στέλεχος του επιμελητηρίου Σνεζάνα Καμίλοφκσα Τρπόβσκα (Snezana Kamilovska Trpovska) επισήμανε ότι η εταιρική φορολογία στην ΠΓΔΜ διαμορφώνεται στο 10% και είναι μηδενική για τα αδιανέμητα κέρδη, ενώ εντός των ειδικών βιομηχανικών ζωνών της χώρας (τρεις λειτουργούν ήδη και η δημιουργία συνολικά 15 προβλέπεται σε τριετές πρόγραμμα ανάπτυξης), ισχύει μηδενικός φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις, μηδενικός φόρος ιδιοκτησίας και μηδενικοί δασμοί για πρώτες ύλες και εξοπλισμό.

Στη λίστα της PwC και της Παγκόσμιας Τράπεζας η ΠΓΔΜ κατατάσσεται στην πρώτη θέση από άποψη συνολικής φορολογίας (για τους χαμηλούς συντελεστές).

Ο μέσος μηνιαίος μισθός στη χώρα ανέρχεται στα 510 ευρώ και μειώνεται στα 379 ευρώ για τους εργαζομένους στη μεταποίηση.

Σερβία: Ελάτε να παράγετε εδώ τα προϊόντα που ζητούν οι Ρώσοι

«Η Σερβία αναγεννήθηκε τρεις φορές από τις στάχτες της. Ανεξάρτητα από την οικονομική κρίση, τα δικά μας στοιχεία για την τελευταία πενταετία είναι θετικά. Η Σερβία δεν μπορεί να παράγει τόσα προϊόντα, όσα μας ζητούν από τη Ρωσία, το Καζακστάν και τη Λευκορωσία. Παράγετε λοιπόν εσείς (στη Σερβία) τα προϊόντα που φεύγουν για αυτές τις χώρες» σημείωσε από τη μεριά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου του Λέσκοβατς, Γκόραν Γιόβιτς (σ.σ.: τα προϊόντα που παράγονται κατά το 51% στη Σερβία εξάγονται στη Ρωσία χωρίς τελωνειακούς δασμούς).

Ο πρόεδρος του Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου Κώστας Γεωργάκος επισήμανε ότι το διμερές εμπόριο παραμένει σήμερα πολύ χαμηλό (στα 370 εκατ. ευρώ), αλλά οι οικονομικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική. «Πάνω από το 80% των Σέρβων προτιμούν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, ενώ η Σερβία ενδιαφέρεται και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στη δεκαετία του ΄80 το 60% του σερβικού εμπορίου μεταφερόταν μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ σήμερα διακινείται μέσω Θεσσαλονίκης μόλις το 3%» τόνισε και πρόσθεσε ότι ήδη πραγματοποιούνται συναντήσεις -και σε υπουργικό επίπεδο- ώστε να ενισχυθεί εκ νέου η συνεργασία.

Πηγή: zougla.gr
Από το Blogger.