y
[GDK][carousel2][#5E00FF]


Σύμφωνα με πληροφορίες από το «Έθνος», το ποσό των 12.000 ευρώ για ετήσιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και 18.000 ευρώ για πρόγραμμα που διαρκεί έως δύο έτη θα μπορούν να λάβουν φοιτητές που ξεκινούν σπουδές δεύτερου κύκλου.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ, ΦΟΙΤΗΤΕΣ, Erasmus

Με έγγραφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Πρόγραμμα Erasmus+ (2014-2020), προβλέπεται η υλοποίηση μηχανισμού εγγύησης σπουδαστικών δανείων.

Hδη το υπουργείο Παιδείας έχει απευθυνθεί στο Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+), όπως και στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να συνδράμουν στην ενίσχυση του μηχανισμού εγγύησης σπουδαστικών δανείων, μέσω της ενημέρωσης και ενθάρρυνσης της συμμετοχής όλων των ενδιαφερομένων σε εθνικό επίπεδο (φοιτητών, εκπαιδευτικών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων).

Για την ώρα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στον εν λόγω μηχανισμό είναι α) η ισπανική τράπεζα MicroBank, (με 70 δανειακές συμβάσεις από τον Ιούνιο του 2015) και β) ο τραπεζικός όμιλος BPCE Γαλλίας, ο οποίος μόλις την 1η Δεκεμβρίου 2015 υπέγραψε σχετική σύμβαση με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων.

Ευνοϊκοί όροι

Ο μηχανισμός αυτός παρέχει μερική εγγύηση προς ενδιάμεσους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, για τη χορήγηση δανείων με τους ευνοϊκότερους δυνατούς όρους, σε φοιτητές που ξεκινούν σπουδές δεύτερου κύκλου (μεταπτυχιακά) σε χώρα του Προγράμματος, η οποία δεν είναι ούτε η χώρα κατοικίας τους, ούτε η χώρα όπου απέκτησαν τον τίτλο σπουδών που τους δίνει πρόσβαση στο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών.

Οι εγγυήσεις που χορηγούνται μέσω του μηχανισμού εγγύησης σπουδαστικών δανείων καλύπτουν νέα επιλέξιμα σπουδαστικά δάνεια για ποσό μέχρι 12.000 ευρώ για ετήσιο πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και μέχρι 18.000 ευρώ για πρόγραμμα που διαρκεί έως δύο έτη.

Η διαχείριση του μηχανισμού εγγύησης σπουδαστικών δανείων σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ανατεθεί στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων/ΕΤΕ.

Το ΕΤΕ συνάπτει συμφωνίες με ενδιάμεσους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς όπως, για παράδειγμα, τράπεζες, εθνικά ή/και περιφερειακά ιδρύματα χορήγησης σπουδαστικών δανείων, ή άλλα αναγνωρισμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και προσπαθεί να εξασφαλίσει την επιλογή ενός (τουλάχιστον) ενδιάμεσου χρηματοπιστωτικού οργανισμού από κάθε χώρα του Προγράμματος.

Σκοπός

Σκοπός του είναι να διασφαλίσει ότι φοιτητές από όλες τις χώρες του Προγράμματος έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στον μηχανισμό εγγύησης σπουδαστικών δανείων κατά τρόπο συνεκτικό και χωρίς διακρίσεις.

Σπούδασαν 12.000 άτομα

Το νέο πρόγραμμα Erasmus+ είναι πιο ανοικτό, με ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης, της ενεργού συμμετοχής στα κοινά και της ανεκτικότητας.

Για να επιτευχθεί αυτό, χορηγήθηκε μεγαλύτερη χρηματοδοτική στήριξη από ποτέ στους συμμετέχοντες με λιγότερα οικονομικά μέσα ή ειδικές ανάγκες.

Στην Ελλάδα, το 2014 διατέθηκαν από το πρόγραμμα Erasmus+ 23,4 εκατ. ευρώ δίνοντας την ευκαιρία σε σχεδόν 12.000 άτομα να σπουδάσουν, να εκπαιδευτούν ή να προσφέρουν εθελοντική εργασία στο εξωτερικό. Παράλληλα, στο πλαίσιο των δράσεων συνεργασίας, χρηματοδοτήθηκαν 44 στρατηγικές συμπράξεις και 256 φορείς με 8,68 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον, το 2016 θα διατεθούν 13 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση σχεδίων για την αντιμετώπιση ζητημάτων όπως η κοινωνική ένταξη των μειονοτήτων και των μεταναστών και λοιπών μειονεκτουσών κοινωνικών ομάδων.

Το πρόγραμμα ενίσχυσε επίσης πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των προοπτικών απασχόλησης των νέων και τη διευκόλυνση της μετάβασής τους από την εκπαίδευση στην εργασία. Eτσι, σημειώθηκε αύξηση των ευκαιριών πρακτικής άσκησης και μαθητείας στο πλαίσιο του προγράμματος.

Η Ισπανία, η Γερμανία και η Γαλλία εξακολουθούν να είναι οι κυριότεροι προορισμοί που επιλέγουν οι σπουδαστές, για σπουδές ή κατάρτιση στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μια ανταλλαγή σπουδαστών στο πλαίσιο του Erasmus βελτιώνει σημαντικά τις πιθανότητες των νέων να εξασφαλίσουν διοικητικές θέσεις υψηλής ποιότητας, αυτό ισχύει ιδιαίτερα για σπουδαστές που προέρχονται από τη Νότια και την Ανατολική Ευρώπη.

Πηγή: neolaia.gr
Από το Blogger.