y
[GDK][carousel2][#5E00FF]


Μία στις τρεις επιχειρήσεις είχε 40% μικρότερο τζίρο στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις σε σχέση με πέρσι, ενώ μόλις 2% διαπίστωσαν ότι πήγαν καλύτερα, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου ΙΝΕΜΥ της ΕΣΣΕ σε τυχαίο δείγμα 150 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΣΕΡΡΕΣ, ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ, ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ,

Από την έρευνα μεταξύ των εμπορικών συλλόγων της χώρας προκύπτει ότι η κίνηση ήταν μειωμένη έως 30% στις περισσότερες πόλεις της Β. Ελλάδας, με μεγαλύτερη στις Σέρρες 70% και μικρότερη στην Κομοτηνή 5%, ενώ στη Θεσσαλονίκη η πτώση ήταν της τάξης του 20% - 30% σε σχέση με πέρσι. 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις (42%) μείωσαν τις τιμές τους μεταξύ 20% και 40%, ενώ μία στις τέσσερις επιχειρήσεις πραγματοποιούσε πωλήσεις με ποσοστό έκπτωσης άνω του 40%. Ο στόχος που είχε τεθεί ήταν να πλησιάσουν τα επίπεδα των περσινών πωλήσεων, όμως μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου μεγαλύτερη του 40%, μία στις δέκα 31% με 40% και μία στις πέντε 21% με 30%. Όπως διαπιστώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης, «οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις κατάφεραν να περάσουν σχεδόν απαρατήρητες για τους εμπόρους και αδιάφορες για τους καταναλωτές. Το 2016 ξεκίνησε για την αγορά χειρότερα απ’ ό,τι τελείωσε το 2015».

Νέες καταναλωτικές συνήθειες

Οι έμποροι σε ποσοστό 48,3% δήλωσαν ότι η καλύτερη περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ήταν το δεύτερο μισό του Ιανουαρίου και όχι οι πρώτες μέρες της εκπτωτικής περιόδου, ακολουθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου με ποσοστό 43,31% και τέλος οι τελευταίες μέρες των εκπτώσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι από τις πρώτες φορές που το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων δεν υπερισχύει σε σύγκριση με τις άλλες περιόδους

Τα δεκαήμερα προσφορών πριν από τις εκπτώσεις που πραγματοποιούνται πλέον από μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες και οι πραγματοποίηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι γεγονός ότι επέφεραν αλλαγές στις καταναλωτικές στρατηγικές, εκτιμά η ΕΣΕΕ.

Οι Κυριακές

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών (87%) που άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 17 Ιανουαρίου πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε το συνολικό τζίρο της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου και μόλις το 13% δηλώνει ότι επηρέασε θετικά το συνολικό ύψος των πωλήσεων.

Στην ερώτηση με ποιον τρόπο καλύπτουν οι επιχειρηματίες την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού, μόλις το 3% δηλώνει ότι έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο. Είναι φανερό ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης. Η πλειονότητα σε ποσοστό 78% έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης και το υπόλοιπο 19% των επιχειρήσεων έχει επεκτείνει το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων. Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 52% των επιχειρήσεων απάντησε ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το ίδιο ποσοστό 42% απάντησε λίγο, ενώ το 6% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Τέλος, η επισκεψιμότητα σε οχτώ στις δέκα επιχειρήσεις δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τις Κυριακές. Το 18% των επιχειρηματιών διακρίνει μία μικρή αύξηση, ενώ μόλις το 6% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ την επισκεψιμότητα. 

Εκτιμήσεις εμπορικών συλλόγων για την εξέλιξη του κύκλου εργασιών κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων

Θεσσαλονίκης-20% έως -30%

Έδεσσας-10% έως -20%

Γρεβενών-30%

Γιαννιτσών-30%

Βέροιας-15%

Καστοριάς-25% έως -30%

Κοζάνης-25%

Πτολεμαΐδας-20%

Φλώρινας-30% έως -40%

Αλεξανδρούπολης-10% έως -15%

Σερρών-70%

Κομοτηνής-5%

Κατερίνης-30%

Δράμας-25%

Ξάνθης-15%

Πηγή: seleo.gr
Από το Blogger.