Προ εβδομάδας είδε το φως της δημοσιότητας η απάντηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστου Σπίρτζη σε ερώτηση της Βουλευτού της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ν. Δράμας κ. Χαράς Κεφαλίδου για τον Οδικό Άξονα 61 «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα».
Αντί απαντήσεως, ο Υπουργός δημοσιοποίησε μια έκθεση της Εγνατία Οδός Α.Ε. περί της υφιστάμενης κατάστασης στους δύο άξονες (Δράμα – Καβάλα και Δράμα – Αμφίπολη). Από την απάντηση αυτή βγαίνουν δύο ειδήσεις:
Πρώτον, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέρυσι ΕΚΟΨΕ τη χρηματοδότηση μελέτης των οδικών αξόνων της Δράμας από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα.
Δεύτερον, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2016 που συντάχθηκε η απάντηση του Υπουργείου, ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ των οδικών αξόνων της Δράμας δεν είχε εξασφαλιστεί, παρά τα αντιθέτως εξαγγελλόμενα από το γραφείο του Υπουργού κ. Σπίρτζη περί υποτιθέμενης ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ ή σε Εθνικό Πρόγραμμα εντός Φεβρουαρίου 2016.
Ας δούμε όμως τα σημαντικότερα σημεία του εγγράφου της Εγνατία Οδός Α.Ε.:
1) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. επιβεβαιώνει ότι η όδευση του οδικού άξονα «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε61) καθορίζεται επακριβώς από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1315/2013 και πως στην ίδια έχει ανατεθεί ΗΔΗ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις η μελέτη και επίβλεψη κατασκευής των αξόνων «Δράμα – Καβάλα» (το 2010) και «Δράμα – Αμφίπολη» (το 2013).
2) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναγνωρίζει ότι το τμήμα «Παράκαμψη Δράμας – Ν.Μπάφρα» του άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ με την όδευση του Ευρωπαϊκού Άξονα «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε61).
3) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. επισημαίνει ότι σήμερα δεν υπάρχει χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών και των έργων, αλλά το μόνο που γίνεται είναι να συνεχίζονται μελέτες που είχαν εγκριθεί τα προηγούμενα χρόνια (άρα από προηγούμενες κυβερνήσεις).
4) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναγνωρίζει όμως ότι, δεδομένης της ένταξης του άξονα Ε61 στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, είναι ευχερέστερη η χρηματοδότηση του από Ευρωπαϊκούς Πόρους και για αυτό το λόγο ΥΠΕΒΑΛΕ στο Υπουργείο το Φεβρουάριο του 2015 πρόταση χρηματοδότησης μελετών από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility 2014-2020, πλην όμως η πρόταση αυτή ΔΕΝ προωθήθηκε από το Υπουργείο στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Από όλα αυτά βγαίνει ένα και μόνο συμπέρασμα: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ένα χρόνο τώρα, δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ για την προώθηση της οδικής σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία (παρά μόνο συνέχισε έργα που δρομολόγησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις). Αντιθέτως, ΕΚΟΨΕ και τη χρηματοδότηση για τη συνέχιση των έργων. Και βεβαίως δεν λησμονούμε ότι μόλις πριν από τρεις μήνες ο Υπουργός κ. Σπίρτζης υπέγραψε απόφαση (ΥΑ 5776/21.12.2015) με τους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ τη Δράμα, για την οποία δεν αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ σχετικά.
«Η επόμενη μέρα έφτασε», κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ ή μήπως τελικά έχετε μαύρα μεσάνυχτα;
Πηγή: news.makedonias.gr
Αντί απαντήσεως, ο Υπουργός δημοσιοποίησε μια έκθεση της Εγνατία Οδός Α.Ε. περί της υφιστάμενης κατάστασης στους δύο άξονες (Δράμα – Καβάλα και Δράμα – Αμφίπολη). Από την απάντηση αυτή βγαίνουν δύο ειδήσεις:
Πρώτον, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέρυσι ΕΚΟΨΕ τη χρηματοδότηση μελέτης των οδικών αξόνων της Δράμας από Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα.
Δεύτερον, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2016 που συντάχθηκε η απάντηση του Υπουργείου, ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ των οδικών αξόνων της Δράμας δεν είχε εξασφαλιστεί, παρά τα αντιθέτως εξαγγελλόμενα από το γραφείο του Υπουργού κ. Σπίρτζη περί υποτιθέμενης ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ ή σε Εθνικό Πρόγραμμα εντός Φεβρουαρίου 2016.
Ας δούμε όμως τα σημαντικότερα σημεία του εγγράφου της Εγνατία Οδός Α.Ε.:
1) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. επιβεβαιώνει ότι η όδευση του οδικού άξονα «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε61) καθορίζεται επακριβώς από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1315/2013 και πως στην ίδια έχει ανατεθεί ΗΔΗ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις η μελέτη και επίβλεψη κατασκευής των αξόνων «Δράμα – Καβάλα» (το 2010) και «Δράμα – Αμφίπολη» (το 2013).
2) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναγνωρίζει ότι το τμήμα «Παράκαμψη Δράμας – Ν.Μπάφρα» του άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ με την όδευση του Ευρωπαϊκού Άξονα «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε61).
3) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. επισημαίνει ότι σήμερα δεν υπάρχει χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση των μελετών και των έργων, αλλά το μόνο που γίνεται είναι να συνεχίζονται μελέτες που είχαν εγκριθεί τα προηγούμενα χρόνια (άρα από προηγούμενες κυβερνήσεις).
4) Η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναγνωρίζει όμως ότι, δεδομένης της ένταξης του άξονα Ε61 στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, είναι ευχερέστερη η χρηματοδότηση του από Ευρωπαϊκούς Πόρους και για αυτό το λόγο ΥΠΕΒΑΛΕ στο Υπουργείο το Φεβρουάριο του 2015 πρόταση χρηματοδότησης μελετών από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility 2014-2020, πλην όμως η πρόταση αυτή ΔΕΝ προωθήθηκε από το Υπουργείο στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Από όλα αυτά βγαίνει ένα και μόνο συμπέρασμα: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ένα χρόνο τώρα, δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ για την προώθηση της οδικής σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία (παρά μόνο συνέχισε έργα που δρομολόγησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις). Αντιθέτως, ΕΚΟΨΕ και τη χρηματοδότηση για τη συνέχιση των έργων. Και βεβαίως δεν λησμονούμε ότι μόλις πριν από τρεις μήνες ο Υπουργός κ. Σπίρτζης υπέγραψε απόφαση (ΥΑ 5776/21.12.2015) με τους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ τη Δράμα, για την οποία δεν αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ σχετικά.
«Η επόμενη μέρα έφτασε», κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ ή μήπως τελικά έχετε μαύρα μεσάνυχτα;
Πηγή: news.makedonias.gr