Σε σύνολο 74 Εμπορικών Συλλόγων μόλις οι 7 αναφέρουν ότι οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2015. Οι 30 στους 74 εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων κινήθηκε στο 11%-20% σε σχέση με πέρυσι.Στις Σέρρες η μείωση καταγράφεται από 11 έως 16%.
Ειδικότερα, με βάσει τις εκτιμήσεις 74 Εμπορικών Συλλόγων της χώρας, κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων ο μέσος όρος μείωσης των πωλήσεων του λιανεμπορίου διαμορφώθηκε στο 16,13%.
Χαρακτηριστικό του κλίματος που επικρατεί στην αγορά είναι ότι σχεδόν όλοι οι Εκπρόσωποι αναφέρουν ότι σημειώθηκε μείωση στις πωλήσεις στην περιοχή τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις οι 7 στους 74 αναφέρουν πως οι πωλήσεις των καταστημάτων της περιοχής τους κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2015. Επίσης, σημαντικό τμήμα των Εκπροσώπων (οι 30 στους 74) εκτιμούν ότι η μείωση των πωλήσεων των καταστημάτων κινήθηκε στο 11%-20% σε σχέση με πέρυσι.
Η εικόνα των εκπτώσεων
Το μεγαλύτερο κομμάτι των επιχειρήσεων επέλεξε να διαμορφώσει το επίπεδο των εκπτώσεων μεταξύ 11% και 20% και εν συνεχεία μεταξύ 21% και 40%.Όπως προκύπτει από την έρευνα, μία στις τρεις επιχειρήσεις διέθεσαν σε έκπτωση συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, ενώ μία στις πέντε μείωσαν τις τιμές σε όλα τα εμπορεύματά τους, είτε αυτά ήταν νέες παραλαβές, είτε εμπορεύματα που είχαν σε απόθεμα.Μεγάλη διαφοροποίηση προκύπτει αν συγκριθούν οι επιχειρήσεις της Αττικής με αυτές που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Οι αιτίες
Καταλήγοντας η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι το αρνητικό κλίμα και η περιρρέουσα πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα επηρεάζει καταλυτικά την συμπεριφορά των καταναλωτών. Τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, ο κόσμος παραμένει πολύ συγκρατημένος και φοβισμένος διστάζοντας να καλύψει τις ανάγκες ή τις επιθυμίες του ακόμα κι αν έχει την οικονομική δυνατότητα.
Αισιοδοξία
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΕΣΕΕ πρότεινε ένα 10ήμερο προσφορών από 14-24 Μαΐου 2016 ως «"συμφωνία τιμής και αξιολόγησης" των ελληνικών εμπορικών καταστημάτων από τους καταναλωτές που μας τιμούν και μας κρατούν ζωντανούς με την εμπιστοσύνη τους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.Αυτή η "συμφωνία τιμής" έρχεται για να δώσει μια αίσθηση αισιοδοξίας στους καταναλωτές, να κινητοποιήσει το αδρανές τοπίο της αγοραστικής μελαγχολίας που επικρατεί, αλλά και να τονώσει την κίνηση στα μαγαζιά μας που τόσο το χρειάζονται.
Με αυτήν την έκτακτη πρωτοβουλία και σε αυτό το ουσιαστικό επίπεδο οι μικρομεσαίοι έμποροι θα επαναπροσεγγίσουμε τους καταναλωτές, οι οποίοι θα αξιολογήσουν όχι μόνο πρακτικά αλλά και ηθικά την μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση με μια σχέση αλληλοστήριξης».
Πηγή: serresparatiritis.gr