Η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας - Θράκης), κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, σε επίσημη αποστολή στην Κύπρο ως εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης, απηύθυνε χαιρετισμό στην Εκδήλωση Βράβευσης των Σχολείων που διακρίθηκαν στον 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Κύπρος 1974: Δεν ξεχνώ, Διεκδικώ, Δημιουργώ», στις 12 Μαΐου 2016, στην οποία συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την ελληνική Ομογένεια.
Η Υφυπουργός ανάφερε στο χαιρετισμό της τα παρακάτω:
Είναι ιδιαίτερη η χαρά της παρουσίας μου σήμερα εδώ, στη Λευκωσία, σε μια τελετή που έχει ως κύριο θέμα τη διατήρηση της εθνικής και ιστορικής μνήμης του Ελληνισμού. Ο μαθητικός διαγωνισμός έφερε τους μαθητές μας κοντά στα γεγονότα που πριν 42 χρόνια σημάδεψαν ανεξίτηλα την Κύπρο και όλους τους Ελλαδίτες και Κύπριους Έλληνες. Πρόκειται για γεγονότα που συνεχίζουν να επηρεάζουν τις ζωές χιλιάδων συνανθρώπων μας, γιατί επέτρεψαν το απαράδεκτο καθεστώς της διχοτόμησης της Κύπρου που προσβάλλει τις αρχές και τις δημοκρατικές παραδόσεις ολόκληρης της Ευρώπης.
Δίνω τα συγχαρητήριά μου σε κάθε παιδί που πήρε μέρος στο διαγωνισμό, άσχετα αν βραβεύεται ή όχι, φτάνει με την εργασία του να ένιωσε τα γεγονότα πίσω από τις ιστορικές και δημοσιογραφικές καταγραφές. Η στενότερη επαφή των παιδιών με την Ιστορία, ειδικά εκείνων που ζούνε στον ελλαδικό χώρο, τα επέτρεψε να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν εκείνα που μας συνδέουν και μας αδελφοποιούν και να καταλάβουν ότι η Ιστορία της Κύπρου είναι η άμεση και ζωντανή κληρονομιά όλων των Ελλήνων, την οποία αναλαμβάνουμε ως αγωνία και ως προσωπική ευθύνη μας από τη στιγμή που γεννιόμαστε.
Τα συγχαρητήριά μου δίνω και στους εκπαιδευτικούς, που με επιστημονικό τρόπο και ειλικρινείς προσεγγίσεις ανέλαβαν και κατάφεραν να μεταδώσουν αυτή την πραγματικότητα στους μαθητές. Η επιστημονική αλήθεια, εξάλλου, μαζί με την Ορθοδοξία και τα μηνύματά της που εξυψώνουν τον ¢νθρωπο και τον Πολιτισμό, είναι οι διαχρονικοί σύμμαχοι των Ελλήνων και αποτελούν τη στερεότερη βάση για τη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος. Οι Έλληνες, της Ελλάδας, της Κύπρου και όλου του κόσμου, συνεχίζουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε έναν διαχρονικό και αδιάκοπο αγώνα για τα αυτονόητα της Ελευθερίας και της Ενότητας, για τη Δημοκρατία και την Αυτοδιαχείριση, απέναντι σε καταστάσεις βιαιότητας, ανελευθερίας, και αδικίας, όπως είναι σήμερα η η κατοχή του Βόρειου κομματιού της Κύπρου.
Ευχαριστώ όλους τους συνδιοργανωτές του Μαθητικού Διαγωνισμού, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., και το μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα, για την συμμετοχή τους στη διοργάνωση και για την προσπάθειά τους ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία. Εύχομαι ο διαγωνισμός να γίνει θεσμός που κάθε χρόνο θα προσφέρει στη διατήρηση της μνήμης μας και της αδελφοσύνης της Ελλάδας και της Κύπρου. Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την κίνηση των Προέδρων της Ελληνικής και της Κυπριακής Δημοκρατίας που τον έθεσαν υπό την αιγίδα τους αμφότεροι και του πρόσθεσαν υψηλό συμβολικό πανεθνικό νόημα. Τους ευχαριστώ βαθύτατα για την τιμή.
Κλείνοντας, εύχομαι σε όλα τα παιδιά, να μη χρειαστεί ποτέ να ζήσουν γεγονότα όπως αυτά που ζήσατε οι Κύπριοι αδελφοί μας, αλλά από εδώ και πέρα να γίνονται μάρτυρες μονάχα γεγονότων αδελφοποίησης, ειρήνευσης και ένωσης.
Η Υφυπουργός ανάφερε στο χαιρετισμό της τα παρακάτω:
Είναι ιδιαίτερη η χαρά της παρουσίας μου σήμερα εδώ, στη Λευκωσία, σε μια τελετή που έχει ως κύριο θέμα τη διατήρηση της εθνικής και ιστορικής μνήμης του Ελληνισμού. Ο μαθητικός διαγωνισμός έφερε τους μαθητές μας κοντά στα γεγονότα που πριν 42 χρόνια σημάδεψαν ανεξίτηλα την Κύπρο και όλους τους Ελλαδίτες και Κύπριους Έλληνες. Πρόκειται για γεγονότα που συνεχίζουν να επηρεάζουν τις ζωές χιλιάδων συνανθρώπων μας, γιατί επέτρεψαν το απαράδεκτο καθεστώς της διχοτόμησης της Κύπρου που προσβάλλει τις αρχές και τις δημοκρατικές παραδόσεις ολόκληρης της Ευρώπης.
Δίνω τα συγχαρητήριά μου σε κάθε παιδί που πήρε μέρος στο διαγωνισμό, άσχετα αν βραβεύεται ή όχι, φτάνει με την εργασία του να ένιωσε τα γεγονότα πίσω από τις ιστορικές και δημοσιογραφικές καταγραφές. Η στενότερη επαφή των παιδιών με την Ιστορία, ειδικά εκείνων που ζούνε στον ελλαδικό χώρο, τα επέτρεψε να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν εκείνα που μας συνδέουν και μας αδελφοποιούν και να καταλάβουν ότι η Ιστορία της Κύπρου είναι η άμεση και ζωντανή κληρονομιά όλων των Ελλήνων, την οποία αναλαμβάνουμε ως αγωνία και ως προσωπική ευθύνη μας από τη στιγμή που γεννιόμαστε.
Τα συγχαρητήριά μου δίνω και στους εκπαιδευτικούς, που με επιστημονικό τρόπο και ειλικρινείς προσεγγίσεις ανέλαβαν και κατάφεραν να μεταδώσουν αυτή την πραγματικότητα στους μαθητές. Η επιστημονική αλήθεια, εξάλλου, μαζί με την Ορθοδοξία και τα μηνύματά της που εξυψώνουν τον ¢νθρωπο και τον Πολιτισμό, είναι οι διαχρονικοί σύμμαχοι των Ελλήνων και αποτελούν τη στερεότερη βάση για τη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος. Οι Έλληνες, της Ελλάδας, της Κύπρου και όλου του κόσμου, συνεχίζουμε να είμαστε πρωτοπόροι σε έναν διαχρονικό και αδιάκοπο αγώνα για τα αυτονόητα της Ελευθερίας και της Ενότητας, για τη Δημοκρατία και την Αυτοδιαχείριση, απέναντι σε καταστάσεις βιαιότητας, ανελευθερίας, και αδικίας, όπως είναι σήμερα η η κατοχή του Βόρειου κομματιού της Κύπρου.
Ευχαριστώ όλους τους συνδιοργανωτές του Μαθητικού Διαγωνισμού, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., και το μορφωτικό γραφείο της Κυπριακής Πρεσβείας στην Ελλάδα, για την συμμετοχή τους στη διοργάνωση και για την προσπάθειά τους ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία. Εύχομαι ο διαγωνισμός να γίνει θεσμός που κάθε χρόνο θα προσφέρει στη διατήρηση της μνήμης μας και της αδελφοσύνης της Ελλάδας και της Κύπρου. Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την κίνηση των Προέδρων της Ελληνικής και της Κυπριακής Δημοκρατίας που τον έθεσαν υπό την αιγίδα τους αμφότεροι και του πρόσθεσαν υψηλό συμβολικό πανεθνικό νόημα. Τους ευχαριστώ βαθύτατα για την τιμή.
Κλείνοντας, εύχομαι σε όλα τα παιδιά, να μη χρειαστεί ποτέ να ζήσουν γεγονότα όπως αυτά που ζήσατε οι Κύπριοι αδελφοί μας, αλλά από εδώ και πέρα να γίνονται μάρτυρες μονάχα γεγονότων αδελφοποίησης, ειρήνευσης και ένωσης.