Ανησυχητικά στοιχεία αναφορικά με τις επιπτώσεις του αγωγού ΤΑΡ και της μονάδας συμπίεσης φυσικού αερίου στο Νομό Σερρών έφερε στο φως ρεπορτάζ του ενημερωτικού site «Καρφίτσα».
Ειδικά στην περίπτωση του συμπιεστή σύμφωνα με στοιχεία των ειδικών θα προκληφθούν προβλήματα στις καλλιεργήσιμες εκτάσεις ενώ η διέλευση του αγωγού προκαλεί τις αντιδράσεις των ριζοπαραργωγών που βλέπουν τα χωράφια τους να κόβονται στα δύο. Πέρα από τους Σερραίους παραγωγούς αντιδράσεις υπάρχουν και από τους αγροτικούς συλλόγους της Καβάλας οι οποίοι έχουν προσφύγει κατά της κατασκευής του αγωγού.
Ο δασολόγος- περιβαλλοντολόγος και μέλος της κίνησης πολιτών στις Σέρρες, Μιχάλης Δαβής υποστηρίζει πως «η πόλη φημίζεται για τις ομίχλες, για την ακινησία του αέρα δηλαδή στο νομό. Η εταιρία όμως έκανε την εξής “απάτη”, μέσω του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, έβγαλαν τις μετεωρολογικές μετρήσεις σε υψόμετρο 1.500 μ., πάνω ουσιαστικά από τα υψόμετρα της περιοχής (π.χ. ο Βερτίσκος έχει 550 μ. υψόμετρο), όπου φαίνεται ότι υπάρχει κίνηση αέρα. Τα καυσαέρια όμως στην πραγματικότητα θα φτάνουν σε υψόμετρο 300 μ. και εκεί θα παγιδεύονται από τα βουνά». Ο ίδιος τονίζει πως οι σταθμοί συμπίεσης θα γίνουν στα 1.800 μ. από τα χωριά, όπου «θα εισπνέουν αυτούς τους ρύπους σε καθημερινά βάση 2.000 κάτοικοι. Επίσης όρισαν αυθαίρετα την αγροτική περιοχή όπου έχει εγκατασταθεί ο αγωγός, ως βιομηχανική. Μας όρισαν δηλαδή ξαφνικά «Σίνδο» με αποτέλεσμα τα επίπεδα θορύβου να είναι αυξημένα».
8000 θέσεις εργασίας, μόνο 20-30% εξ αυτών σε Έλληνες
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Οικονομίας για την δημιουργία 8000 θέσεων εργασίας κατά την διάρκεια της κατασκευής αλλά και την λειτουργία του ωστόσο σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ μόνο το 20-30% εξ αυτών θα καλυφθούν από Έλληνες εργαζόμενους.
Αγωγός… χωρίς αέριο
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Παλαιογιάννης μας είπε πως από αυτό τον αγωγό δεν πρόκειται να παίρνουμε αέριο. Έτσι λοιπόν ο TAP πρώτον δε θα δίνει αέριο στη χώρα και δεύτερον δε θα πληρώνει τέλη διέλευσης, την ώρα που η φορολόγηση των Ελλήνων έχει φτάσει στα ύψη», λέει ο κ. Καλπακίδης. «Σκεφτείτε ότι ενώ ο αγωγός περνάει από την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή, αέριο παίρνει μόνο η Θεσσαλονίκη.Με τη διαπραγμάτευση του κ. Σκουρλέτη αυτό το ποσό έφτασε στα 32 εκατομμύρια, όμως η διαφορά τώρα είναι ότι τα χρήματα θα τα διαχειρίζεται ο TAP. Θα κάνει δηλαδή μία επιτροπή ο TAP και θα φτιάχνει π.χ. μία γέφυρα που ζητεί ο δήμος», εξηγεί.
Πηγή: serresparatiritis.gr